11 Temmuz 2009 Cumartesi

Steaua Bükreş 0-0 Gençlerbirliği



3. hazırlık maçımızda sezon açılışı sebebiyle karşılaştığımız Steaua Bükreş maçında 0-0 beraberlikle ayrıldık. Daha önceden verdiğim linkte yayın yoktu ama bulunan başka bir link üzerinden yayını takip etme şansına eriştim. Ne kadar takip ettim tartışılır tabi ki, çünkü sürekli olarak takılan bir internet yayını vardı. Topla atak yapıyoruz derken bir anda aut atışı kullandığımız oldu. Biraz zorlandım ama az çok gördüklerimi aktarayım.

İlk 20 dakika hatta 30 dakikaya yakın rakibi kendi sahamızda çok fazla kabullendik. Tek kale oynadılar resmen. Eyvah dediğim anlardı o anlar. Ara ara toparlamaya başladılar. Ancak rakibe göre ilk yarı hucüm organizasyonlarında oldukça zayıf gördüm takımımızı. Ancak defansı iyi yapıyoruz, o kadar atağa karşı güzel defans yaptık. Özellikle atak olarak çok hareketini göremesemde sol bekte Momha hemen hemen her atağı çok başarılı bir şekilde kesti. Yeni transferimiz Aykut Demir hırslı bir görüntü çizdi. O da başarılı defans yaptı. Göbekte kim vardı tam seçemedim ama çokta ahım şahım bir görüntü göremedim ilk yarıda. Hücum olaraksa Hurşit birşeyler yapmaya çalışsada biraz beceriksiz kaldı. Onunda dışında varlık gösterebilen tek hücumcu Mustafa Pektemek oldu. Kaleci Serdar Kulbilge güven verdi bana umarım bütün sezon böyle devam eder.

2. yarıda oyunda Orhan Şam vardı Aykut'un yerinde. İkisini kıyasladığımızda Orhan'ın yeri garanti gibi. Takımda kaptanlığa getirilen İlhan Eker bu sezon çok şey katacak bize belli ediyor kendini. 2. yarı en iyilerdendi. Hücum olarak ikinci yarı daha etkiliydik. Mustafa yine etkili isimdi. Orta alanda geçen sezon Ankaragücü'ne kiraladığımız Kerem Şeras hırs küpüydü. Çok sert bastı toplara ama geçen seneye göre biraz daha iyi gördüm. Sağ kanada geçen Burhan'ı çok etkili göremedim. Zaten 2. yarı girdiği oyunda 82. dakika civarında rakiple giriştiği mücadelede sanırım kavga çıktı hem Burhan hem de rakibi oyundan atıldı. Ben Kerem'i beklerken Burhan gitti. Ancak Burhan haklı olduğunu düşündüğünden hakeme çok itiraz etti, hatta şortunu sıyırıp darbe izini gösterdi ancak hiçbiri kırmızıya engel olamadı.

Maçın en etkili pozisyonlarını biz yakaladık. Özellikle 90. dakika da Kerem'in pozisyonu kaçtığında çok üzüldüm. Serdar'ın yerine giren kaleci Ulaş'a da değiniyim. O da iyi bir yedek özellikle zamanlamalarına bayıldım. Genel olarak takımı değerlendirdiğimde, kör topal izledik ama hücuma destek şart. Özellikle topu forvete taşıyacak bir orta sahanın eksikliğini hissettik bu maçta. Ve kaliteli bir forvet alınmalı. Eldeki forvetler ilerleyen haftalara form grafiğini arttırırsa ne ala. Bir de kanatlarda zayıf kaldığımızı gördüm. Sol bekte Murat Kalkan oynarda Momha sol açık oynamaya başlarsa sağ kanada takviye yapılmalı. Tam tersi durumda ise iki kanada birden güzel isimler alınmalı. Harbuzi isimi gündemde şu aralar eğer ocak ayında değil de şimdi gelirse topu taşıyacak adam olacak yada kanat adamı. Sandro'nun 3 ay sahalara uzak kalacağı söyleniyor. Hücum konusuna hemen el atılmalı. Ön libero koleksiyonu yapılacağı yerde, söylediğim mevkilere alınacak adamlar çok çok iyi olacaktır.

Steaua Bükreş takımıda çok iyi bir görüntü sergilemedi. Onlara göre daha ısıran takım görüntüsündeydik. Sadece hücumda zayıf kaldık. Umarım bu saldırganlık, rakibi ısıran futbol devam eder. Bu maçta da görüldüğü gibi bu ısırganlık, daha iyi defans ve kontrollü oyun sağlıyor bize. Takım geçen seneye göre daha iyi yer paylaşıyor bu da olumlu bir gözlem. Bükreş'in sezona açılışına olan ilgi bizi anımsattı biraz. Taraftarı küsmüş olacak ki Romanya'nın en iyilerinden olan takımlarını desteklemeye gelmemişlerdi pek. Stad bomboştu neredeyse. Transferleri ne alemde bilmem ama geçen sezon 6. bitirmenin etkisi olmalı bu işte. Neyse biz yolumuza bakalım. İnternet üzerinde sancılana sancılana izlediğimiz bu maçı aktarmaya çalıştım. Ne iyiyiz ne kötüyüz. Önümüzdeki maçlara bakalım artık.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara