23 Kasım 2009 Pazartesi

Küfüre, Şiddete Bir Son Verelim Artık!


Tribünde küfür etmeyen, kavga etmeyen bir taraftar topluluğuna mensup olduğum için gururlanırım hep. Zaten bu blogu açmamın temel sebebi de bu duruşumuzu kamuoyuna göstermekti. Biz güzel futbolun yanında, tribünlerin neşeli ve güzel yanlarını izlemeyi, takdir etmeyi seven kişileriz. Bu bağlamda kendi sahamızda bize küfür eden Beşiktaş ve Eskişehirspor taraftarını çok eleştirmiştim. Maç özetlerini, öncesi ve sonralarını izlerken gözüme çarpan bir iki bizim dışımızda ki olayları da yazmak istedim.

Birincisi Kayserispor ve Diyarbakırspor takım taraftarlarının birbirini kardeşçe ağırlaması güzel bir görüntüydü gerçekten. Diyarbakır-Fenerbahçe maçında ki tutumları sebebiyle çok eleştirdim Diyarbakır’ı ancak birkaç hadsizin hareketini yıkmamak lazım herkese. Sonrasında eleştirdiğim Diyarbakır’a diğer takımlar tarafından ağır tezahüratlar yapılınca ben bile eleştirime pişman oldum. Ancak o hava yavaş yavaş sönüyor, Kayserisporluların bu girişimleriyle. Bu olay her takıma örnek olur umarım diyorum ve futbolu böyle güzel yaşamak, siyasetsiz yaşamak gerek diye düşünüyorum.

İkinci olay ise özellikle etkiledi. Eskişehirsporlu arkadaşlarım kızmasınlar ancak yine eleştireceğim kendilerini. Eskişehir’de öğrenci olmam sebebiyle yapılan hareketler daha etkiliyor beni. Maç öncesi iki Ankaragüçlü taraftarın bıçaklanması, birinin durumunun ağır olması çok acı verici bir durum futbol adına bana göre. Olayların neden çıktığını bilmiyorum hatta Ankaragücü’nün genel taraftar profilini bildiğim için muhakkak o bıçaklanan isimlerde rahat durmamıştır diye düşünmeden de edemedim. Ancak iki takımın arasında ki husumet, laf dalaşı ne olursa olsun söz konusu insan hayatı ve yapılanların haklı hiçbir yanı olamaz. Bıçaklanma olayını geçtim maçta Doğa’nın gördüğü kırmızı karttan sonra tribünlerden bir tezahürat yükseliyor.

Haydi haydi haydi Allah aşkına, şu Ankara’nın p…. dönsün şaşkına

Yahu yapmayın ne olursunuz, siz bu değilsiniz. Küfür etmeyen ve şovlarıyla bildiğimiz nadide taraftardır Eskişehirspor. Eskişehir’de yaşayan bir Ankaralı olarak o maçta Eskişehirlilerin arasında olsaydım ne kadar kötü hissedeceğimi düşündüm, en az şimdiki kadar moralim bozulur maç bitmeden terk etme noktasına gelirdim belki de. Tamam o maçta Ankaragüçlüler kastedilmiştir ve beklide onlar tahrik etmiştir diye bir savunma bile gelebilir ancak işin içine böyle şehir karıştırılıyorsa biraz empati yapmak lazım. Böyle bir şehre yakışmıyor maalesef. Mazeretler gelebilir ancak küfürün mazereti yok bana göre. Eskişehirspor taraftarı biraz daha sakin olmalı sanırım ve umarım.
not:Resim Beşiktaş maçından konuyla ilgisi yoktur.

1 yorum:

celine dedi ki...

bıçaklanan adamlar aileleri ile gitmişler zaten , onların yanında ne kadar bela arar olabilirler ki...hem ne olursa olsun, hiçbir durum 2 kişiye 20 kişi satırla girme eylemini meşrulaştırmaz.

bursaspor maçından sonra eskililere çok kırılmıştım ama bu maçtan sonra iyice illet olmaya başladım.bu kadar kompleksli bir taraftar kitlesi daha görmedim ben.istiyorlarki anadoluda en büyük biziz, asarız-keseriz ama böyle aşağılıkça davranıp ''tribün kültürlü elit esesliler'' olacağıma varsın gitsin millet beni ''serseri-çapulcu-esrarkeş ankaragüçlü'' olarak bilsin...en azından hiçbir rakip taraftara 20 kişi satırla saldıracak kadar yüreksiz değiliz biz...

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara