28 Kasım 2009 Cumartesi

Halil İbrahim Eren'in İtirafları


İlhan Cavcav'ın 85-86 sezonunda Bursaspor maçında "oyuncularım beni sattı" dediği Halil İbrahim Eren'den açıklama geldi. O sene maçı satmayı başta kabul ettiklerini ancak Bursa'nın kendilerini kandırdığını, bahsi geçen maçta gerçek oyunlarını oynadıklarını söylemiş, 26 kez milli takım forması giyen eski futbolcu. Atilla Türker'e yaptığı itirafta böyle konuşmuş Halil İbrahim;



"GENÇLERBİRLİĞİ’ndeki ilk sezonumda Bursaspor ile kupa maçı oynayacaktık. Bursaspor’dan bazı oyuncular bize gelip, “Biz ligde küme düşüyoruz. Önümüzdeki hafta yapacağımız lig maçını bize bırakın, yarın oynayacağımız kupa maçı ise sizin olsun” dedi. Kabul ettik. O zamanlar kupa statüsü tek maç eleminasyon üzerine idi. Kupa maçına rehavet içinde çıktık. Ama Bursaspor sözünde durmadı ve bize peş peşe iki gol attı. Kandırıldık. Ne olduğunu anlayamadan golleri kalemizde gördük. Sonra bir gol attık ama maçı 2-1 kaybettik. Kupadan elendik. O sezon kupayı Bursaspor kazandı. Yani maçın sonucu üzerine anlaşmamıza rağmen, Bursasporlu futbolcular bizi aldattı.

BURSASPOR’un kupada bize yaptığı kandırmacanın ardından, biz ligde de karşı karşıya geldik. Bize yaptıkları numarayı göz önünde bulundurarak sahaya çok hırslı çıktık. Maç 2-2 bitti. Gollerin birini ben, diğerini Osman Özdemir attı. İlhan Cavcav işte bu maça ‘şike’ diyor. Oysa yanılıyor. Çok harbi oynandı. Bursaspor bizi yenemedi. O sezon Bursaspor ligden düştü. Ama kupayı kazandığı için, o zamanki statü gereği tekrar Birinci Lig’e alındı.Ertesi sezon ise Bursaspor maçı öncesi bana bir telefon geldi. Bursaspor’un çok önemli bir futbolcusu bana para teklif etti. Bana, “Senin para ile işin olmaz. Hiç olmazsa hatırım için bize bir puan verin. Bize bir puan yeter” dedi. Duygularımın esiri oldum. Kabul ettim. Çünkü ben 3 yıl önce Ankaragücü’nde oynarken, Bursaspor’un bize bir jesti olmuştu. Bilerek bize bir puan vermişlerdi. Onu karşılıksız bırakmak istemedim. Kafam dağınık bir halde sahaya çıktım. Sahada gezindim. Ayrıca bu maçın hakemi de bir tuhaftı. Ofsayttan atılan golü verdi."


Sözlerinde durmadılar diye oldukça da soğukkanlı konuşmuş. Küçük çocukların oyunda mızıtması gibi aynen. Sonıuçta o maçta şike olmasa bile olacakmış, böyle bir teklif varmış. Sen satışlara gelince şike yok Cavcav yanlış biliyor nasıl diyebilirsin. Bu futbolcu bir de 26 kez milli formayı terletmiş. Defalarca hatır şikesi yaptığını da belirtmeden geçemiyor. Bu soğukkanlı itirafının dışında İlhan Cavcav'ın da yaptığı bir iki şikeyi söylemiş, o iddialarında da şöyle diyor;


"YİNE Gençlerbirliği’ndeyim. 1985-86 sezonu olsa gerek. Ali Sami Yen Stadı’nda Galatasaray ile oynayacağımız maç öncesi İlhan Cavcav soyunma odasına girdi ve, “Çocuklar, ben hakemi satın aldım. Ceza alanına girdiğiniz anda kendinizi yere atın. Hakem penaltı verecek” dedi. Nitekim halen teknik direktörlük yapan bizim Osman Özdemir, ceza alanının 1,5 metre dışında kendisini yere attı. Hakem Y.K. koşarak penaltı noktasına gitti. Cavcav’ın dediği gerçekleşti. Haksız bir penaltıydı bu. Hakem resmen uydurdu. Topun başına ben geçtim. Kalede Simoviç vardı. Vurdum, gol oldu. Golcülük duygularım daha ağır bastı. Maç 1-1 bitti."


Bu açıklamalar neyi çözer, neyi yerinden alır başka yere koyar, yararını, zararını bilemem ancak benim garipsediğim nokta, Halil İbrahim Eren gibi milli düzeyde futbol oynamış bir adamın böyle şeyler hep oluyor diyerek pişkince demeçler vermesi. Biz maçı satmıştık ama kandırıldık nedir yahu? Kandırılınca masum mu oluyorsun? "Zladko,Beşiktaş'a maç satacaktı ben engelledim" aferin sana niye engelledin? parayı verecek adama güvenemedin çünkü. Bravo. Sonrada böyle çıkıp 7.5 milyon lira teşvik primini gece kulübünde yedim diye açıklama yap.


Bir lafımda İlhan Cavcav'a. Al işte seni de suçlayan çıktı, yıllar geçmiş yaptığın açıklamalar ne kadar zamansız. Seni tanıyorsam yine bir fırtına koparacaksın, olan yine bize olacak, olayları böyle karmaşıklığa getirip gündem ordayken yapacaksın yapacağını. Yoksa sende biliyordun günahsız olmadığını, birinin seni suçlayacağını. Bakalım bu taşın altından ne çıkacak? Yine olan biz taraftara olacak gibime geliyor ya hadi hayırlısı.


Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara