3 Temmuz 2009 Cuma

İşte Gençlerbirliği'mizin İbrahimoviç'i!!!


Bu transfer konuşulur diyerek verdi spor ajansları bu haberi. Daha imzalar atılmadı kesin bir durum yok ama "yeni Zlatan" olarak lanse edilen Ali Sinan Ayrancı Gençlerbirliği ile anlaştı. Bu transfer ajanslarda da olay yaratır diyerek lanse edilince merak ettik efendim, takımımızın müstakbel oyuncusu kimmiş? diyerek biraz bakınalım dedim.


Zlatan lakabı nerden geliyor hemen açıklayalım. Oyuncumuz İsveç doğumlu tıpkı İbrahimoviç gibi, boyu 1.90 tıpkı İbrahimoviç gibi bir kule, mevkisi de forvet tıpkı İbrahimoviç gibi ve yetenekli olarak biliniyor ülkesinde tıpkı İbrahimoviç gibi. Yeni Zlatan denirken bu özelliklere bakıldığında çok da haksız göremeyiz sanırım diyenleri. 1990 doğumlu, daha 19 yaşında bir forvet. İsveç'in en genç yetenkli oyuncusu olarak gösteriliyor. İsveç'in telaffuzu zor isimli takımı FC BROMMA POJKARNA takımında forma giyiyor. İsim telaffuzu yabancılar için zor olan ismimiz gibi bu alanda bu takımda bize benziyor =). Sadece bu benzerlikle kalmıyor aslında renklerimizde aynı kırmızı-siyah. Bize gelince çokta yabancılık çekmeyecek gibi. Daha geçen sene bu zamanlar İtalyan gazetesi TUTTOSPORT'a haber olmuş. Haberde İnter ve Juventus'un kendisini izlediğini yazmış. Haliyle kendisini de ilk o zamanlar İnter'de oynayan Zlatan'a İtalyanlar benzetmiş. Bu takımların izlediği sadece söylenti de değil üstelik kendisi teknik direktör Jose Mourinho ile görüşme de yapmış. O dönemler futbolda Drogba'yı örnek aldığını söylemiş, hedef olarakta Zlatan'ı geçmek istediğini söylemiş. Avrupa'da Barcelona, Türkiye'de Galatasaray'ı beğendiğini söylemiş. Galatasaray'ı beğenmesi belki ilk başta üzücü gelebilir ancak geçen sezonun ilk devresi tamamlanıp ara transfer dönemi açıldığında Galatasaray ile anlaştı haberleri düştü ajanslara. Bu konuda Türkiye'de spor habercilerine verdiği demeçte ''Transferim konusunda yetki menajerimde. Hayırlısı ne ise o olsun'' dedi. Çokta can atarak konuştuğunu çıkaramayız haliyle bu konuşmadan. Çünkü biliyoruz ki İstanbul'a yamanmak isteyen futbolcular hemen şeref duyarım, Türkiye'nin en iyi takımı vb. açıklamalar yapmayı alışkanlık haline getirdiler artık.


Milli takımlar düzeyinde ise Milli takımımızın U-15 denilen 15 yaş altı grubunda 5 kez forma giymiş. Fakat daha sonra alınmamış herhangi bir kategoride kadroya. Galatasaray'a transfer olduğu dedikodularının çıktığı dönemde kendisine İsveç Milli takımının teklif yaptığını söylüyor Sinan. Söylüyor, söylemekle kalmıyor İsveç U-19 takımından gelen teklifi de kabul ettiğini söylüyor ya yine de ben Türk'üm diyor. Her Türk futbolcunun hayalidir, benimde hayalim Türk Milli takımı diyor. 15 yaşındayken bu oyuncu keşfeden antrenörlerimiz, oyuncu büyüdükten ve asıl verimi vermeye başlayacağı dönemde tatile mi çıkmıştır bilinmez. Türk Milli takımı yetkilileriyle kontağının olmadığını söylüyor çünkü. İsveç Milli takımında hiç görmedim oynadı mı bilmiyorum ancak temenni olarak umarım oynamamıştır diyorum. Böyle yeteneği, dünyanın en başarılı teknik direktörlerinden Mourinho'ya kadar giden oyuncunun, milli takım tarafından görülememesi ve takıma alınmaması büyük kayıptır diye düşünüyorum. Mesut Özil, Serdar Taşçı gibi yetenekleri baştan kaybedip sonra kendi tercihi diyerek suçu üstünden atan milli takım yetkilileri alışkın bu tarz kayıplara, o yüzden pek umursamıyorlar diye düşünüyorum. Boy ve mevkii olarak bizde de Hakan Şükür'e benziyor. Hazır Batuhan Karadeniz gibi geleceğin Hakan Şükür'ü dediğimiz bir oyuncu varken elimizde, ikincisini de kazandırsak fena olmaz, hatta olması gerekendir. Neyse bu kadar milli takım eleştirisi yeter konumuza dönelim =).


Kendisini pivot santrafor olarak nitelendiriyor Sinan. "Topu tutan, saklayan, hava toplarına hakim ve teknik bir oyuncuyum." diyor.İsveç Süper Liginde bitirdikleri son sezonda 24 maçta 15 gole imza atmış. Yıllardır forvete aç olan bir Gençlerbirliği taraftarı olarak heyecanlandırdı beni bu haber. Aykut Demir gibi yine genç ve yetenekli oyuncu almış olarak güzel bir iş yaptığımızı düşünüyorum. Hele ki isteyen takımları görünce sezon başlasında izleyelim artık şunları diye dua etmeye başladım bile ben. Bu kadar yetenekli bir gencin futbola ilk yazıldığımda istemiyordum, pek sevmiyordum demesi ilginç geldi bana. Doğuştan yetenek böyle oluyor sanırım. Futboldaki hedefini önce okumak diyerek cevaplamış. Spor hekimliği okumak istediğini, eğitim olmazsa futbolu unutacağını söylemiş. Aslında "önce insan, sonra sporcu" felsefesine sahip takımımız için her yönüyle tam isabet bir transfer diyebilirim. Tam bizim kültürümüze uygun ve aradığımız mevkide bir futbolcu.


Takımımız için hayırlı olsun. Yeni başlayacak sezonda daha çok bahsederiz kendisinden övgüyle umarım. Şimdi dediklerimiz sadece duyumlarımız olduğundan kesin birşey diyemesekte, umut veren bir transfer. Bizden doğru Milli Takım yetkilileride görürde bu yeteneği İsveç'e kaptırmazlar umarım diyeceğim ya maçımızı bile izlemeye tenezzül etmezken nasıl olacak diye sormadan edemiyorum kendime.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara