25 Eylül 2009 Cuma

Dünya "Gençler" Futbol Şampiyonası: FIFA U-20 Dünya Kupası!


FIFA 20-yaşaltı Dünya Kupası, Mısır'da başlamış. Futbolun en zevkli yanlarından biridir, geleceğin yıldızlarını takip etmek, "bu çocuktan adam olur" demek ve "keşke şu oyuncuyu bizimkiler alsa" tarzında içgeçirişler. Dünya Kupası'nı veya Avrupa Şampiyonalarını çok takip etmiştim ancak 2005 senesinde izlediğim bir 20 yaşaltı turnuvayı hala unutamam. Futbolcuların kendilerini göstermek adına bireysel yeteneklerini ön plana çıkarıp aynı anda takım halinde bu kupayı kazanmak adına güzel takım oyunuyla, üstün mücadelelere girmesi, seyir zevki çok çok yüksek maçlara sebebiyet veriyor bana kalırsa. Bu turnuva'da izlenmeye değer bana kalırsa.


2005 yılında unutamadığım turnuvaya da şöyle bir değinecek olursam, o sene bizim takımda vardı ve onları özellikle takip etsemde, özel olarak Hollanda ve Nijerya'nın takipçisiydim. Bugün Ankaragücü kalecisi Serkan Kırıntılı vardı kalemizde en iyilerimizdendi, Adanaspor'da oynuyordu o dönem, şimdilerde milli takımın yedeklerinden de olsa Türkiye'nin başarılı isimlerinden aklımda kalanlardan. O'nun dışında Nijerya ve Hollanda'ya özel hayranlığıma sebep olan futbolculardan Hollandalı Quincy-Owusu Abeiye vardı. Gana asıllı bu futbolcu keşke bize gelse diye içimden geçirdiğim isimlerdendi ama öğrendim ki Arsenal'in oyuncusuymuş haliyle hevesim kursağımda kalmıştı. Takım arkadaşı Ryan Babel şu sıralar Liverpool için ve Hollanda milli takımı için ter dökerken, Quincy maalesef beklediğim patlamayı yapamadı ve şu sıralar orada burada kiralık olarak hayatına devam ediyormuş, ayrıca Gana milli takımına geçiş yapmış parlayamayınca Hollanda tercih etmemiş sanırım kendisini. Nijerya'da ise şu sıralar Chelsea'nin oyuncusu olan John Obi-Mikel gerçekten güzel bir oyun çıkarıyordu. O'nunla beraber keşke bize gelsin dediğim ikinci isim ise Isaac Promise idi. Ancak bu oyuncuların peşindeki takımları öğrendikçe içim burkulmuştu. Tek takip eden biz değiliz tabi diye düşünerek normal bir sonuç olarak kendimi avutmuştum ancak bir tatil dönüşüydü sanırım babam dedi "bir oyuncu almış bizimkiler" diye. "Kim acaba?" dedim o zamanlar internetim de yoktu ki bakayım. Baya bir spor haberlerinde geçsin diyerek bekledim. En sonunda geçti haber; "Gençlerbirliği, Nijerya U-20 milli takımı kaptanı Isaac Promise'yi Feyenoord'un elinden kaptı" diye geçiyordu ajanslarda baya sevinmiştim o sene. İyiydi hoştu ama kaldığı 4 sene boyunca ofsaytı öğrenemedi. O gün anladım zaten Feyenoord'un elinden nasıl kaptığımızı :).


Bu anıyı anlattım çünkü böyle bir genç yetenek diyebileceğimiz, bizim takımın karakteristik özelliğine yakışır bir biçimde bir oyuncuyu alıp neden parlatmayalım diye düşünmekteyim. Başlıkta tırnak içine almamın sebebide budur tam bizlik turnuva :). Ayrıca seyir zevki açısında da çok iyi olacağına inandığım bir turnuva. Euro Sports veriyor maçları diye duydum üzüldüm ancak açık yayından TRT 3'de maçları veriyormuş. Bugün 3 maç var. İlkinin bir kısmını, 3. maçında yetişebilirsem hepsini izlemeyi umut ediyorum. Malum Trabzon maçı var takımımızı destekleyeceğiz 2. maçın oynandığı sıralar. İzlemek isteyenler için programıda vereyim;



25 Eylül Cuma
17.00 Paraguay U20 – İtalya U20 (TRT 3)

19.45 Nijerya U20 – Venezuella U20 (TRT 3)

22.30 İspanya U20 – Tahiti U20 (TRT 3)

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara