24 Ocak 2010 Pazar

Son Dakika Laneti

2010'un ilk lig maçında, Kayserispor ile berabere kaldık. Maçın teknik-taktik kısmında puan almak iyi sonuç demiştim, yine iyi sonuç ancak önde olduğumuz maçta 90+3'te gol yemek oldukça üzücü bir durum. Geçen senelerde çok yaşadığımız bu son dakika laneti tekrardan başlamaz umarım, bu maçla son bulur.

Maçın analizini özetlerden izlediğim kadar yazacağım. Maalesef Kayseri'ye gidemedim. Özetlerden izlediğim kadarıyla maçın belli bölümünde Kayserispor'un üstünlüğü görülüyor. Ancak defansı sağlam tutmuşuz ki gol yemeden atlatabilmişiz. Yalnız devre arasında kesinlikle kontra atak ve birlikte hücum çalışmış olmalıyız ki bu konularda oldukça etkindik. Thomas Doll'da maç sonu değerlendirmesinde futbolcularının hazırlık kampında verilen taktikleri eksizsiz uyguladıklarını söyledi. Genel anlamda kesinlikle kötü değildik. Kayserispor'da kötü değildi. Bu yüzden oldukça renkli ve zevkli bir maç olmuş, maçı izleyen taraftarlar için. Ben gidemediğim için üzgünüm elbet böyle zevkli bir maça ancak son dakika golü kesinlikle beni kahrederdi. Bir yandan iyi ki gitmemişim dedim.
Maçta dikkatimi çeken oyuncularımız, golün sahibi Burhan Eşer ve genç defansımız Mahmut Boz. Burhan ilk devrenin sonlarına doğru geri dönüş sinayllerini vermişti zaten. Yavaş yavaş üstüne koyuyor. Hızlı hücumlarda ne kadar etkin olduğunu gösterdi. Ayrıca bir topununda direkte patlaması çok büyük şansızlık. Sağda Burhan, solda Hurşut ile kontratak futbolunu geliştirebiliriz diye düşünüyorum. Ersun Yanal döneminde ki gibi bir futbol oynanabilir ancak kesinlikle forvetimizin olması lazım. Burhan umarım bu futbolunun üzerine biraz daha ekleyerek hücum yükünü biraz olsun sırtlanır.
Mahmut Boz'a gelince, dakika 17'de sanıyorum Radeljic'in sakatlanmasıyla oyuna girmiş. Henüz 18 yaşında ancak ilk maçlarında ki heyecanını artık atmış gibi gördüm özetlerde. Attığımız golde topa ayak koyarak önce kesti daha sonra Burhan'ın koşu yoluna çok hoş bir pas attı. Ayrıca defanstan çıkıp bir pozisyonda vurduğu kafa az farkla auta çıktı. Burhan'a verdiği hoş bir pas daha vardı, onu da söylemeden geçmeyeyim. Telelig'de Kerem Öncel, Kayseri'li Serdar Kesimal'dan bahsetti, topu oyuna sokabilen stoper yetişiyor diye. Bu konuda Mahmut'u atladı gibi, gerçi henüz ilk kez gördüm bende, tabi ki daha çok gelişme gösterecek ancak umut verici. Mahmut'u kutluyorum. Eskişehir'li genç stoperimizi bir gün Gençlerbirliği kaptanı olarakta görürüz umarım, kendi hayalinde ki gibi.

Kayserispor'lu Mehmet Eren, Aykut'u öyle bir geçmiş ki izlerken yüzümü kapadım. Sağından atıp solundan geçti, attığı pasta Makukula'ya güzel geldi. Serdar sağolsun bu topu kurtarmayı başardı. Serkan sonradan girmiş oyuna ancak özetlerde de göremedim. Ayrıca aklımın takıldığı bir diğer konu, Ankaragücü'ne gönderilmek istenen kaptanımız İlhan Eker'i Thomas Doll'un da pek tutmadığı söyleniyor ancak bu maçta da ilk 11'deydi kendisi. İlhan zorla mı yoksa denildiği gibi para konusu için mi gönderiliyor anlayamadım.
Son dakikalarda Süper Ligin gol kralını tutamayınca golü yedik, tabi ki Makukula'dan çok Cangele'nin ortası etkiledi beni. Açık konuşmak gerekse Cangele olmasa Makukula zorlanır, ikisi de giderse Kayseri, bu sene Sivas'ın yaşadığı durumu yaşar gibime geliyor. Kayserispor görüşlerime, yönetiminin artık transfer yapmamasını istediğim gibi Tolunay Kafkas'ın da artık maç sonu demeç vermemesini istiyorum. Bana kalırsa maçı çok izlemeden daha böyle bir ben yaptım ama şansızdık havası veriyor her demecinde. Bazı yerlerde hatalısın be kardeşim kabul et. En iyisi sen değilsin. Takımında Barcelona değil. Hayatta 6 kupa birden de alamazsın. Gerçeği gör ya da takımını göklere çıkaran demeçler verme böyle. Futboldan soğuyorum Tolunay Kafkas demeçlerini dinledikçe.
Haftaya rahatız. 3 puanımız var. Beşiktaş maçına 2 hafta var. Oldukça verimli geçebilir bizim açımızdan. Takıma Mustafa Pektemek'in de katılması artı olacaktır. Bu 2 haftalık dönemde bir transferde yapılırsa (Vranjes gibi), Serkan Çalık gibi isimlerde adapte edilebilir ve Beşiktaş karşısına oldukça fit çıkabiliriz.

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara