23 Ağustos 2009 Pazar

Demek Bir de Forvetimiz Olsa ...


3. hafta da 3. beraberlik. Aynı şeyleri demekten sıkıldım artık. Bu takıma acil forvet lazım, bitirci özellikleri yüksek bir forvet. Her maç birbirinin kopyası halinde geçiyor. Her defasında kaçan puanlara yanıyoruz. Başkan artık transferin şu son demlerinde bir tane adamakıllı forvet getirmeli bu takıma bu sanırım son deyişim olacak. Transfer sezonu kapandıktan sonra da ben demiştimlere başlamak istemiyorum.

Maça dönecek olursak, son şampiyon Beşiktaş maçında beraberlik olmaz dedim, yanıldım. Ancak korkum defans yapmaktı. Antalya'nın başına gelenler bizim başımıza gelmesin diye bir korkuydu. Genel anlamda defansif bir oyun oynayarak korkutuğumu başıma getirdiler. Lakin Antalya gibi çokta şuursuz oynamayıp en azından gol yememeyi bildik. Defans hattımızın sağlamlığı bugün bir kez daha kanıtlandı. Defans hattı demişken Aykut Demir'e parantez açalım. Aykut bu sefer hiç denenmediği bir yerde, bana da süpriz olacak bir şekilde sol bekte başladı. Ama müthiş bir defansif oyun sergiledi. En etkili olabileceği pozisyonlarda hep o vardı Beşiktaş'ı geri püskürten. En iyi transferlerimizden biri gözüküyor diye söylemiştim, beni haklı çıkartmaya başladı.



Maç içinde sergilediğimiz defansif oyunun boyutlarını tek örnekle açıklayacak olursam, tek forvetimiz dediğim Mustafa Pektemek'in maça sol kanatta başlayıp, maç boyu defansta durdu diyebilirim. Kahe ileride tek başına kaldı ve ağırlıyla çok etkisizdi. Yine de bir kaç pozisyonda hakkını yememek lazım güzel işler yaptı. Sağ kanatta Burhan bireysel yeteneklerini ön plana çıkardı, oyun içinde bencil oynamış gibi dursada bana kalırsa desteğe gelen futbolcumuz olmadığından Burhan da yalnız kaldı maalesef. Maçın adamı kim denirse tek cevap Harbuzi olur kanaatindeyim. Bu çocuk çok yetenekli gerçekten. FM oyunundaki halini aratmıyor. Yalnız takıma daha 1 haftadır dahil olduğundan az biraz antreman eksikliğinin yanısıra, birazcık arkadaşlarıyla uyum sorunu da yaşıyor. Bunlar atlatıldığında süper lig çok büyük bir yetenek görecek. Maçın ardından NTV'de Rıdvan Dilmen ve Güntekin Onay'da Harbuzi'nin yeteneklerine dikkat çektiler. Tozo ile ortasahanın hücum ve defans hattı arasında iyi bağlantılar kuracağını düşünüyorum. Bu maçta bunu gördüm biraz olsun. Tozo bu sene iyi, Cem Can geçen seneye göre biraz daha şuurluydu. Orhan Şam sağ bekte başlarda kötü bir grafik çizse de ilk yarının sonlarından itibaren hücuma yaptığı katkılarla dikkatimi çekti, bunun yanında son dakikalarda bir iki Beşiktaş atağını etkisiz hale getirip alkış topladı. Defans'ın göbeğinde İlhan ile İvan iyi ikili oldular kanaatindeyim. İvan yeni gelmiş olsa da herhangi bir hata yapmadı benim gördüğüme göre, tecrübe bir isim. Futbolcular genel anlamda böyleydi, takım olarakta defansif oynsakta maçı koparabilecek bir çok pozisyon yakaladık aslında. Ancak yalnız ve ağır kalan Kahe, Hızlı adımlarla içeri girip son vuruşu yapacakken yorulan Burhan, bu pozisyonları değerlendiremedi. Bu yüzden forvet şart diye yırtınıyoruz. Beşiktaş'ta bize karşı sıkı defanstan başka bir şey yapamadı belki oyunu geride kabullenmeyip üstlerine gitsek golü bulabilirdik. Kadro kalitelerine baktığımızda galibiyeti kaçırdık diyebilirim.


Taraftar, atmosfer gibi detayları dimağım, klavyem elverdiğince ayrı bir yazıda yazmak istiyorum. Beşiktaşlılık duruşu vırt zırt diye övünen Beşiktaş'lılar kalitelerini ortaya koydular gerçekten ayrı bir eleştiri yazısında yazmayı düşünüyorum bunları inşallah. Herşeyiyle hiçbirşeyi haketmeyen bir Beşiktaş, herşeyiyle bir çok şeyi hakeden bir Gençlerbirliği vardı sahada benim izlediğim, duygusallıktan uzak görüşümdür bu.

2 yorum:

UzunPaslar dedi ki...

Gençlerbirliği taraftarlarını uzun bir zaman sonra ilk kez bu kadar aktif gördüm. Sen de maçtaydın sanırım. Tebrik ediyorum, umarım hep böyle devam eder.

Gençay Ergez dedi ki...

maçtaydım bende tebriğiniz için, iyi dilekleriniz için teşekkür ediyorum... Kamuoyunda ki genel yargıyı değiştirmek hedefimiz bende umuyorum böyle devam eder =)

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara