29 Ağustos 2009 Cumartesi

Gençlerbirliği ve Rakipleri 2009-2010 Sezonu 4. Hafta

Kasımpaşa deplasmanı ilk 7 hafta içinde ki Ankara dışına çıkacağımız tek maçtı. Lig ha başladı, ha başlayacak derken 4. haftaya geldik bile. 3 hafta da 3 beraberlik biraz fazla gelmeye başladı. Gerçi sezona mağlubiyetlerle başlayacağımızı düşünen ben ve benim gibiler için iyi sonuçlar ancak maçları izledikçe deli oluyor insan. Ortaya beraberlik futbolundan çok bizim kazanmamız gereken maçlar çıkıyor haliyle bende kaçan galibiyete üzülüyorum. Bu bağlamda Kasımpaşa'nın tam dişimize göre olduğunu düşünüyorum. Çünkü rakibimizin bu sezon ki performansı çok kötü 3 hafta da hala puanları yok.
Şu ana kadar oynadığı 3 maçta en az 2 gol yiyen bir takım Kasımpaşa defansı çok kuvvetli olan bir takım değil. Bunun yanısıra gol de atamıyorlar. Sadece 2 gol atabilmişler ancak bizim defansımızı düşününce geçmeleri çok zor olabilir. Bizde bu sezon sadece 1 gol atabilen ve sadece 1 gol yiyen defansı kuvvetli ancak forvet hattı zayıf bir takımız. Çok gol yiyen Kasımpaşa'ya karşı yavaş yavaş olgunlaşan hucümlarımıza bitiriciliği de ekleyebilirsek bizde 2-3 gollü bir galibiyet alarak lige moralli devam ederiz diye düşünmekteyim. Beşiktaş karşısında bilinçli ataklar gerçekleştirdik ancak Beşiktaş'ın yırtıcı savunması oyuncularımızı yorunca son vuruş bir türlü düzgün olamadı. Kasımpaşa'nın defansında Eskişehirspor'dan tanıdığım Özgür Öçal'dan başka tanıdık isim yok. Güçsüz dediğim defans hattı isim kalitesi olarakta kendisini inkar ediyor. Yavaş yavaş düzene giren Kahe ağır olsada en azından defansı yorar biz de Harbuzi ve Pektemek ile gole gidebiliriz. Kasımpaşa'nın ortasahasına baktığımda tanıdık isimlerden Kasımpaşa düşerken gösterdiği performans ile aklımda yer eden Moritz'i görüyorum. Etkili bir isim Moritz, yanısıra Gençlerbirliği formasıyla başarılı maçlar çıkarırken yaşadığı sakatlık sonrası eskiyi yakalayamayıp takımdan ayrılan Sedat Yeşilkaya'yı görmek içimi burktu biraz. Sedat biz de oynarken çok sevdiğim futbolculardan biriydi. Formamız altında Fenerbahçe'ye attığı muhteşem gol hala TRT 1'de Telelig programının jeneriklerinde geçer. Uğur Yıldırım gibi "tescilli duran top üstadı" bir isimde kadrolarında. Danimarkalı Keller ise kariyeri olan bir isim ancak hiç maçını seyretmedim. Bu orta saha kurgusuna sahip Kasımpaşa forvet hattında ise sezon başında bizim takımda görmeyi çok istediğim ve geçen sene Kasımpaşa'nın Süper Lig yolunda sırtlayıcısı görevini üstlenen Erhan Küçük var. Orta sahanın sağı, solu, ortası ve asıl olarak forvette oynayan bu isim takım olarak en dikkat etmemiz isim Andre Morizt ile birlikte. Forvetteki yabancılarını bilemiyorum zaten onlar dışında da bizimde yakınen tanıdığımız bir isim olarak Sertan Eser var. 35'lik futbolcu eski kurt günlerinden de uzak artık. Son olarak Diyarbakır'a kiraladığımız ancak bize geri dönen Yasir Elmacı'yı da Kasımpaşa'ya kiralamışız.

Bizde ise şu anlık pek sorun gözükmüyor. Sadece Harbuzi'nin ufak bir sakatlığı vardı ancak oynamasına engel teşkil edecek bir durumu yok sanıyorum. Sinan ve Sandro'nun sakatlıkları devam ediyor. Beşiktaş karşısında ki kadromuzu koruyacağız büyük ihtimal ancak benim kafamda çok daha farklı bir kadro var. Açıkçası Mustafa'nın sol kanatta harcanmadığı bunun yanında Momha'nın yerini alan Aykut'un buradaki başarılı performasını gördükten sonra da burayı bozmayıp sol kanata Momha'nın çekildiği bir kadro bana göre daha güzel olacaktır. Momha'nın defans özelliklerinin yanında geçen sene gördüğümüz hücum özelliklerinden de yararlanmak güzel olacaktır. Böylelikle Hem Mustafa forvet gibi oynayıp gole daha yaklaşır, hemde sol kanatta güçlü bir akıncımız olur. Geçen hafta ki kadrodan tek eksik Cem Can olur ki bu da defansif değil daha ofansif bir oyun oynayacağımız anlamına gelir. Haftalardır Thomas Doll'un oynattığı futbol yüzümüzü güldürüyor. Şüphesiz benden daha fazla taktik bilgisine sahip olması ve oyuncuları tanıması sebebiyle kendine göre en iyi kadro seçimini yapacaktır. Ancak bende biraz duygusallıkla (Mustafa ve Momha'yı bu kadroda görmek istiyorum) birazcık da "daha iyi" bir oyun anlayışına sahip olacağımız düşüncesiyle aşağıdaki kadroyu yaptım. Orta saha daha hücumcu anlayışa sahip oldu bu kadroda ama Cem Can'ın defans gücünü Momha'nın da kapatabileceğine olan inancımdan çok farketmez gibi geliyor. Tam dişimize göre olan rakibimizi de böyle ofans bir kadroyla daha kolay çözebiliriz diye düşünüyorum.

İşte Benim 11'im:

Football Fans Know Better

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails
Bu blog BloggerV.com üyesidir.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Bu Blogda Ara